English
 


武蔵大学人文学会雑誌 「The Journal of Human and Cultural Sciences」 >
2024年度・第56巻 第1号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11149/2704

タイトル: An Analysis of Pronunciation Challenges for Japanese EFL Learners: A Case Study of Two Adult Japanese Learners of English
その他のタイトル: 日本人EFL学習者の発音課題の分析 : 二人の成人日本人英語学習者の事例研究
著者: HIRATA, Ekwueme Macpaul C.
ヒラタ, マックポール
発行日: 2024年12月9日月曜日
出版者: 武蔵大学人文学会
抄録: This paper examines the pronunciation problems of Asian learners of English as a foreign language. It analyzes phonemic transcriptions of the oral performance of two adult Japanese EFL learners, reading a written dialogue text, using the Received Pronunciation model as a reference. Vowel sounds, intonation, and stress patterns were the areas the learners seemed to struggle with the most. The paper also proposes some pedagogical implications for teaching pronunciation to Asian EFL learners, taking into account the linguistic differences between their native languages and the English language. Keywords: English pronunciation, Received Pronunciation model, phonemic systems, intonation
URI: http://hdl.handle.net/11149/2704
出現コレクション:2024年度・第56巻 第1号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
jinbun56_01_A047_A068_hirata.pdf137.09 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0!